هر آنچه که باید درباره ی یک سایت ایده آل بدانید

نقش وبسایت برای کسب و کار

اهمیت ویژه ای که یک وبسایت میتواند برای شغل شما داشته باشد این است که از همه جهت استراتژی بازاریابی شمارا گسترش میدهد. شما به عنوان صاحب کسب و کار باید حضور آنلاین ، ارتباط موثر، محتوا یا آگهی تبلیغاتی در وبسایت قرار دهید تا مشتری برای خرید از شما سوق پیدا کند. به همین دلیل نیاز است که وبسایت شما در مورد برند شما و خدماتی که به مشتری ارائه میدهید ایده ای روشن بدهد. در ادامه ی این مقاله ی عرسا دیزاین بیشتر در مورد یک سایت ایده آل میپردازیم.

در ابتدا با شبکه های اجتماعی شروع می کنیم. علاوه بر اینکه از شبکه های اجتماعی به عنوان تعامل با کاربر استفاده میکنید، باید جایی هم داشته باشید تا زمانی که مصرف کننده اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا برند شما نیاز داشت، برای آن ارسال کنید. برای مثال شما یک شرکت بهینه سازی وبسایت هستید، اگر کاربر نمیداند که SEO چیست و اطلاعات کافی در مورد آن ندارد شما باید لینک مقالات سایت را برای او ارسال کنید تا بتواند به او اطلاعات بیشتری بدهد.

سایت ایده آل به چه سایتی گفته می شود؟

در ابتدا باید بگوییم که برای اینکه صاحب یک سایت ایده آل باشید باید به نکاتی توجه کنید. اولین نکته ای که باید در این زمینه در نظر داشته باشید پرهیز از انجام یک روند تکراری است. نکته ای که در هنگام طراحی سایت ایده آل باید به آن توجه کنید توجه به مفاهیم زیباشناسی است. سایت شما باید منحصر به فرد باشد تا بتواند بر روی کاربران تاثیر بگذارد و به این شکل برند شما را ارتقاء دهد.

برای آشنا شدن بیشتر با سایت و مطالب و آموزش های ما از اینستاگرام عرسا دیزاین دیدن کنید.

 

مهم ترین اصل یک سایت ایده آل رعایت اصول SEO

رعایت اصول SEO به عنوان سنگ بنای اصلی داشتن یک سایت ایده آل می باشد. همه ی سایت های مربوط به کسب و کارهای اینترنتی باید به سئو سایت توجه ویژه ای داشته باشند. دلیل این امر گوگل است که به عنوان یک منبع بزرگ از مشتریان شناخته می شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که  حدود 93 درصد از بازدیدهایی را که از سایت انجام می گیرد از طریق موتورهای جستجو گوگل انجام می شود. بنابراین رعایت اصول SEO شامل استانداردها و مقرراتی می شود که بهینه سازی سایت را در بر می گیرند.

رعایت اصول کدنویسی

رعایت اصول کدنویسی یکی از مهمترین ویژگی های یک سایت ایده آل می باشد. طراحان سایت معمولا به سئو کدهای سایت توجه زیادی می کنند. این امر باعث می شود قسمت مهمی از فعالیت هایی که به نگهداری سایت ارتباط دارد مانند عیب یابی، تعمیر و توسعه وبسایت را به شکلی صحیح انجام گیرد.

همانطور که قبلا اشاره کردیم هنگامی که فعالیت های مرتبط با سئو در مسیر مالکان سایت قرار می گیرند با استفاده از روش های کد نویسی درست این امکان را دارید که خطاها را از بین ببرند. این امر پتانسیل سایت را افزایش داده موجب ارتقاء رتبه سایت در صفحات گوگل می شود. با کمک کدنویسی صحیح مالکان سایت ها می توانند سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.

7 ویژگی یک سایت ایده آل

1_ سایت باید با توجه به موضوع فعالیت ، ساختار مناسبی در همه صفحاتش داشته باشد.به طوری که بازدیدکننده به تمامی صفحات آن دسترسی پیدا کند. طبق آمار منتشر شده تصمیم گیری بازدیدکننده برای ماندن در سایت یا خروج از آن بین ۳ تا ۶ ثانیه می باشد.

2_ داشتن گرافیک مناسب در سایت از دیگر ویژگی های یک سایت خوب به شمار می آید. در گرافیک سایت نبایستی از رنگ های زننده یا شلوغ استفاده کرد.رنک بکگراند بایستی با رنگ متن کامال در تضاد باشد.بهتر است در گرافیک سایت تنها از ۳ رنگ اصلی استفاده کنیم.

3_ محتوا را به جای اینکه برای موتور های جستجو بنویسید ، برای بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید.سعی کنید محتوای اختصاصی و جذاب برای سایت خود تهیه نمایید.

4_ لود سایت نبایستی کند باشد. عواملی مثل عدم کانفیگ مناسب سرور هاستینگ ،گرافیک سنگین و… می توانند باعث کند شدن یا قطعی سایت شوند. کند بودن سایت باعث خواهد شد تا بازدیدکنندگان سایت شما را بسته و سراغ وب سایت های رقیب بروند.

5_ سایت باید امنیت بالایی داشته باشد. استفاده از افزونه ها و اسکریپت های نال شده ، ضعف هاستینگ در کانفیگ سرور و… می تواند باعث هک شدن سایت شود که در نتیجه بی اعتمادی مشتریان به سایت را در پی خواهد داشت.

6_ سایت بایستی مقیاس پذیر باشد. به عبارت دیگر بایستی در شرایط مختلف بتواند پاسخ های قابل قبولی را بدهد. مانند واکنش گرا بودن سایت ، پشتیبانی تعداد افراد آنالین در لحظه و…

7_ یکی دیگر از چیزهایی که بایستی در طراحی سایت رعایت شود داشتن یک سری برگه هاست،‌ این برگه ها شما صفحه‌ی درباره ما، که شامل توضیحات کاملی از کسب و کار شما و مدیر سایت است که باعث آشنا شدن بازدیدکنندگان و جلب اعتماد آن ها به شما خواهد شد. در صفحه‌ی درباره ما به چند سوال کاربر پاسخگو باشید: اینکه شما که هستید؟ چه خدماتی ارائه میدهید؟ خدمات شما چه ویژگی هایی دارد؟ سابقه خود را بگویید؟ مشتریان شما چه کسانی بوده اند؟ وجه تمایز و نقطه قوت شما با سایر رقبا در چیست؟ این ها سوالاتی هستند که باید در صفحه درباره ما به آن ها پاسخ داده شود. صفحه ی دیگر صفحه تماس با ما است که در آن آدرس شما، شماره تماس، شماره پیامک، و ایمیل شما در آن قرارگرفته است. یک فرم تماس هم برای راحتی در امر تماس در آن تعبیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *